söndag 18 augusti 2013

Ibland får man jobba i det tysta !

Gårdagens egenhändiga ihopknådade axeltränings WOD (workout of the day) gjordes i min ensamhet på gymmet.
Ibland kan det verkligen vara bra för en gubbe som gillar att snacka och vet ni vänner på gymmet så är jag oftast väldigt fokuserad på görandet och klockan är min bästa vän ett verktyg som alltid visar rätt...mycket vila = det tar längre tid...lite vila = det tar kortare tid !  När man älskar CrossFit som träningsform så passar det bara bäst !
Uppvärmning med träning med mitt speed rope försöker träna på double unders men det blir oftast single unders det är "men skam den som ger sig" träning ger färdighet ska ju vara en sanning.

Dagens byggsten för axlarna var talet 100 :

3 olika stationer 33 reps på varje + 1 = 100 (här använde jag gymmets fasta styrkemaskiner)

Kettle Bell Clean and Jerk  jag använde en 16kg KB och gjorde 100 st med vänster arm och 100 med höger arm du får dela som du vill eller efter hur du orkar jag körde de 6 första rundorna i 10:tal sen fick jag dela de sista 4 rundorna i 5:or....min tid blev 24 min.



 Dom här var mina vänner idag Kettlebells ett träningsverktyg som bara är bäst sen känner man sig som en glad "smiley" !
Ha det gott
Ulf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna ett avtryck..ha det bäst...
Ulf...