söndag 25 augusti 2013

Tips o Trix !

På vissa saker kan man vara lite uppfinningsrik när det gäller material jag har gjort en egen Foam roller och ett Fitnessband sen har jag använt en tennisboll alternativt bandyboll. 
När det gäller att köra lite stretching och få muskulaturen lite mjuk o smidig så man kan ta ut mycket effekt vid många tillfällen även CrossFit Gymnastics delen är så viktig för att vara hållbar över tid när det gäller Kroppen o Knoppen.
Fitnessbandet är en cykelslang av den lite grövre dimensionen och Foamrollern är gjord av ett räfflat liggunderlag och som inner rulle från en gammal mattrulle eller liknande kan man lätt få på ett bygg/matt varuhus eller så funkar helt okey för mig.
Jag har också OBH - Nordicas masssage kudde med värme kulor riktigt skönt när man ligger i Reclain fåtöljen  efter en tuff WOD .




Ha en fortsatt bra dag det tänker jag ha !
Ulf


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna ett avtryck..ha det bäst...
Ulf...