fredag 22 februari 2013

Tänk vad man kan ha det bra !

Tänk vad man kan ha det bra, "egen tid" att göra saker som jag trivs med för mig kan det vara gymmet eller CrossFit träningen när jag får ägna mig åt den ansträngda avkopplingen som gör att jag mår bra både Knoppsligt o Kroppsligt att träffa/vara med folk som har samma intresse som gör att jag växer och förhoppningsvis ger dom lite energi så att dom växer.
Det kan också vara att vara i vår härliga trädgård på sommaren och känna lukten av allt som spirar och gror, uppleva färgprakten och mångfalden av blommande växter,buskar och träd...passar mig alldeles utmärkt när jag får göra det tillsammans med min livskamrat och käresta.
När jag får vara med nära o kära i storfamiljen och umgås med barn o barnbarn i alla former både bonus eller biologiskt, vänner eller nya möten med spännande människor gör att livet känns gott att leva.
Har man sen ett så spännande och utmanade jobb som jag har äran att få ha när man jobbar med våran framtid barnen, när jag efter min arbetsvecka landar i reclainfåtöljen och känner att jag fått barnen att växa ännu en liten bit i sin utveckling utifrån sina egna förutsättningar och blivit bekräftade just för den dom är.
Eller göra en god gärning bara för att !
När man får agera flyttkarl till sin ex. och hennes man och hjälpa till att lasta ännu ett flyttlass inför deras blivande generationsboende med våran äldsta dotter.
Längtan är också en viktig ingrediens i livskvalitet och jag känner bara hur det spritter i mig när jag om en dryg vecka får åka iväg med sonen Filip på sportlovsresa till solen och värmen, få möjlighet att använda de nyinköpta solglasögonen och badbyxorna tillsammans kommer vi att få den bästa av kvalitetstid som en far kan få med sin son.
Summa summarum, bry er om och ta tillvara och gör det nu ! Säg det du tänkte till den du ville bästa tillfället är alltid i nuet just den här dagen, kvällen eller helgen så blir livet lite gladare och roligare. En garanti utlovas om du berikar någons liv med ens den minsta och obetydligaste sak eller ord så kommer det mångfalt tillbaka.
Trevlig helg
Ulf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna ett avtryck..ha det bäst...
Ulf...