söndag 20 januari 2013

En solskens historia :)

Härlig tid när solen börjar synas och dagarna blir lite längre och det börjar kännas att det kommer en vårvinter som ibland kan vara så fin. När man tar en promenad så kan det kännas som man går i en 3D film  en häftig upplevelse som bara kan göras "live" !

I helgen har jag fått vara med om en riktig solskenshistoria när jag var på besök hos mina bonus barnbarn så hör jag en katt som jamar under deras bro och när jag/vi undersöker saken närmare så ser vi en helvit katt liggande under ena brosteget, min sambo berättar att i torsdags så såg hon blodspår på infarten och vi tittar närmare och när min svärson kryper under så ser han att han/hon har frusit fast och han tar vad som finns till buds ock börjar hacka i isen med en sten och får till slut ut katten.Tillståndet för kissen är att den är väldigt mager och har massor av tovor och som vi tror är till viss del skadad efter en påkörning kanske !


När vi kommer in diskuteras vad ska göras ? Djurskyddet ? Polisen ? Veterinär ? Lägga ut en länk via fb, ?

Vi gör alla fyra och tvillingarna Elle o Isak ser med spänning på,en liten efterlysning läggs ut via en lokal "Köp o Sälj" sida och snabbt delas länken och det kommer några olika svar ang. tänkbar ägare och allt landar i att man hittat rätt i Nordmaling ! Det är en bit från Vännäs och katten har försvunnit i julhelgen alltså lång tid och med stark kyla delar av tiden.Slutet gott allting gott katten är nu hämtad av sin ägare :)

Tänk vad något kan göra att empati,omsorg och kärlek till allt levande kan sammanföra människor o djur vi blir nyfikna tänk om den lilla stackaren haft en "webcam" så vi fått följa den tuffa resa som han/hon varit med om !
Så vänner bry er om varandra gå ut och njut av solen och gör det gärna med dom som står dig nära och ibland så tar du ett nytt steg eller två så att du får träffa nya människor eller djur som gör livet lite mer spännande och roligt.
                      

Ha en skön vecka
Ulf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna ett avtryck..ha det bäst...
Ulf...